fredag 25. september 2009

Skulle fylle på bilen i dag, og kjørte inn på nærmeste stasjon, rullet ned vinduet og bad dem fylle diesel for 2000 shilling. Mens jeg satt der og ventet på at de skulle bli ferdig, kom det en annen og vasket vinduet på bilen. "Så fantastisk" tenkte jeg "her er det bare å kjøre inn til pumpa, så ordner de opp og jeg trenger ikke gå ut av bilen engang. Når vi handler i butikken, står det alltid en og tar alle varene opp i poser og er vi ekstra heldige, følger de oss ut til bilen og setter varene opp i bagasjerommet. Fantastisk!! Dette kommer jeg til å savne når vi kommer hjem igjen!!" Tenkte jeg, og kjørte videre for å handle til helgen.
Da jeg skulle kjøre hjem igjen, var det så vidt bilen ville starte. Jeg ruste og ruste, men turtallet var like dårlig, det var så vidt bilen rullet fremover. "Ååh nei, ikke nå igjen, jeg orker ikke mere tull med denne bilen!!" tenkte jeg for meg selv, og fikk rullet bilen inn på verkstedet som ligger rett ved butikken. To mekanikere kom til med en gang, og styrte på for å finne ut hva som var galt. "Er du tom for diesel?" spurte den ene "det virker ikke som det kommer noe gjennom". Men jeg hadde jo nettopp fylt, så joda, diesel skulle det være nok av. Etter en stund kommer den ene frem igjen, med ei hånd som dryppet av bensin...joda, du leste riktig, bensin! Han som hadde fylt på, hadde altså klart å fylle bensin på bilen! Så de måtte til med å tappe tanken, rense systemet og skifte filter, og så fylle opp på nytt med diesel!! Herrligt...

Ingen kommentarer: